logophoto

:: Wycieczka-PN gór Stołowych

17 listopada 2010r uczniowie naszej szkoły wyruszyli na dwudniową wycieczkę w jedno z najpiękniejszych pasm górskich w Polsce – GÓRY STOŁOWE. Choć większość dzieci była już wcześniej w górach, to mało które dziecko widziało góry zbudowane jakby z poukładanych na sobie, wielkich głazów. Przewodnik górski wytłumaczył nam, że są to jedyne w Polsce góry o budowie płytowej, stąd ich niezwykłe formy. Z każdej strony roztaczały się niezapomniane widoki.

Szczególne wrażenie zrobił na uczniach SZCZELINIEC WIELKI – najwyższy szczyt Gór Stołowych. Wchodzenie na niego to czysta przyjemność, a widok z góry… nie do opisania – trzeba to zobaczyć!!!

Na zawsze w naszej pamięci pozostanie także KAPLICA CZASZEK, której ściany wyłożone są prawdziwymi, ludzkimi czaszkami, a w krypcie pod kaplicą zgromadzono ludzkie szczątki. Dziwne było to, że w takim miejscu zamiast strachu poczuliśmy smutek i współczucie. Byliśmy bardzo wzruszeni.

Zwiedziliśmy też przepiękną BAZYLIKĘ W WAMBIERZYCACH. Wśród ogromnej ilości aniołów i malowideł poczuliśmy się jak w niebie.

Kolejną atrakcją było zwiedzanie miast uzdrowiskowych tj. POLANICA – ZDRÓJ i DUSZNIKI – ZDRÓJ. W pijalniach sprawdzaliśmy uzdrawiające właściwości wód - test wypadł pomyślnie, bo nikt na wycieczce nie rozchorował się.

Pięknym miastem okazało się również KŁODZKO, gdzie zwiedziliśmy rynek i most.

Interesujące eksponaty mogliśmy obejrzeć w MUZEUM PAPIERNICTWA, gdzie do dziś wytwarza się papier czerpany. W MUZEUM „ GINĄCE ZAWODY” zobaczyliśmy nieużywane obecnie wiejskie sprzęty – ta wiedza przyda się na lekcjach historii.

Do domu wróciliśmy zmęczeni ale BARDZO SZCZĘŚLIWI. Bogatsi o nowe wspomnienia. Zobaczyliśmy przecież tak wiele wspaniałych rzeczy w zaledwie dwa dni. Niemożliwe? – a jednak!
Alicja Rogowiec

Rajd Druha Bolka

GITARATON

FUNDACJA PZU

XIX Ogólnopolski Turniej w Piłce Siatkowej Dziewcząt "O Puchar Burmistrza Milicza"

Edukacja dla Doliny Baryczy

ŚNIADANIOWA KLASA

30-lecie SP2

FRONTER

Dolnośląska szkoła liderem ...